Help functie werkt niet

Probleem
F1 leidt mij naar de verkeerde pagina waardoor hij niet werkt

Oplossing
  1. Sluit al je NAV cliënts.
  2. Kopieer de volgende locatie: %APPDATA%\Microsoft\Microsoft Dynamics NAV\80 (80 voor NAV versie 2015, 90 voor NAV versie 2016 ,100 voor NAV versie 2017 en 110 voor NAv versie 2018)
  3. Open je verkenner en plak het gekopieerde in de adresbalk:



Je ziet dan het bestand ‘ClientUserSettings.config’ staan en verwijder dit bestand.
  • Start een NAV2015 client. Het config-bestand wordt opnieuw aangemaakt. Als het goed is, staat het volgende in dit bestand:
  • <add key="HelpServer" value=".........." />
    <add key="HelpServerPort" value="........." />


    Mocht achter ‘value=’ iets anders staan dan bij een collega waar het wel werkt, neem dan de waarden over van de collega uit zijn config bestand.
    5 . Open de Helpfunctie met F1 vanuit je NAV cliënt en check of je nu de Help te zien krijgt.
    Aanmaakdatum: 09-08-2017 15:58      Laatst bijgewerkt: 28-03-2018 11:05