Factuur gaat niet mee bij ophalen voorstelposten

Probleem:
Kent u dat, u heeft een factuur en deze komt niet wanneer ik in telebankieren het betaalvoorstel ophaalt.

Oorzaak
De oorzaak kan op meerdere punten liggen.

In de eerste plaats; Het gaat om de Leveranciersposten. Daar gaat het fout, Het ophalen van voorstelposten kijkt daar namelijk naar.

De meest voorkomende oorzaken waarom een leverancierspost niet wordt opgehaald, zijn:

1) is er een bankrekening ingevuld?
2) is er een code transactiewijze ingevuld?
3) is de post goedgekeurd?
4) is de post vervallen?
5) staat de post niet op afwachten?

Oplossing
Per oorzaak is er een verschillende oplossing
1) vul de bankrekening in op de leverancierspost. Controleer daarna op de leverancierskaart of de bankrekening is ingevuld. Zo niet, vul deze dan alsnog in.
2) Vul de code transactiewijze in op de leverancierspost. Controleer daarna op de leverancierskaart of de code transactiewijze is ingevuld. Zo niet, vul deze dan alsnog in.
3) Keur de factuur goed
4) Als de leverancierspost niet is vervallen, komt deze niet automatisch mee in de betaalrun.
5) Verwijder het vinkje bij afwachten op de leverancierspost en controleer bij de leverancierskaart of het veld "Geblokkeerd" op "Betaling" staat of op "Alle" en ga na of dat terecht is. Zo niet, dan maakt u dit veld leeg.
Aanmaakdatum: 07-06-2019 14:07      Laatst bijgewerkt: 23-01-2020 10:25