Foutmelding: "Het teken komt niet overeen met de openstaande post" bij ophalen voorstelposten telebankieren
Probleem
Bij het uitvoeren van de functie "Ophalen voorstelposten" in telebankieren krijg ik de foutmelding: "Het teken komt niet overeen met de openstaande post."
Oorzaak
Vermoedelijk zit er een creditfactuur bij de openstaande leveranciersposten. Omdat het hier om een betaal voorstel gaat en niet om een incasso, moet het bedrag positief zijn.
Oplossing
Er zijn drie manieren op dit op te lossen.
1) Zoek de creditnota op bij Leveranciersposten door het zelfde datumfilter toe te passen als bij je het ophalen van de leveranciersposten hebt gebruikt en te filteren op "open". Deze creditnota moet je dan eerst vereffenen zodat er geen negatief saldo meer staat.
2) De inrichting aanpassen waarbij op de transactiewijzen de posten moeten worden gecombineerd. Dit heeft niet de voorkeur.
3) De post verwijderen uit het betaalvoorstel.
Bij het uitvoeren van de functie "Ophalen voorstelposten" in telebankieren krijg ik de foutmelding: "Het teken komt niet overeen met de openstaande post."
Oorzaak
Vermoedelijk zit er een creditfactuur bij de openstaande leveranciersposten. Omdat het hier om een betaal voorstel gaat en niet om een incasso, moet het bedrag positief zijn.
Oplossing
Er zijn drie manieren op dit op te lossen.
1) Zoek de creditnota op bij Leveranciersposten door het zelfde datumfilter toe te passen als bij je het ophalen van de leveranciersposten hebt gebruikt en te filteren op "open". Deze creditnota moet je dan eerst vereffenen zodat er geen negatief saldo meer staat.
2) De inrichting aanpassen waarbij op de transactiewijzen de posten moeten worden gecombineerd. Dit heeft niet de voorkeur.
3) De post verwijderen uit het betaalvoorstel.